

Kodla(Ma)nisa Projesi, Manisa Valiliğince, Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz Koordinatörlüğünde 2015 yılında başlatılan bir Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Değişim projesidir.
Proje kapsamında Manisa'nın 292 resmi ortaokulunda 5. ve 6. sınıflarda okutulan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Derslerinde ve 7. ve 8. sınıflarda Seçmeli Bilişim Teknolojileri ve Yazılım derslerinde algoritma, kodlama ve 3 boyutlu tasarım konularında eğitimler verilmektedir. Bu eğitimlerde başarılı olmuş öğrencilerimiz ilçe merkezlerimizde açılan Kodlama Atölyelerine yönlendirilmektedir.
PROJE GEREKÇESİ
TÜİK verilerine göre 6-15 yaş arası çocuklarda bilgisayar kullanma yaşı ortalama 8 iken 6-10 yaş grubunda ortalama bilgisayara kullanmaya başlama yaşı 6'dır. 11-15 yaş grubunda ise 10'dur. Aynı araştırmaya göre 6-15 yaş arasındaki çocuklarımızın yaklaşık %45,6'sı hemen hemen her gün internet kullanmaktadır.
Çocukların ağırlıklı olarak
- ödev yapmak,
- oyun oynamak ve
- sosyal medya ortamlarına katılmak
için interneti kullandığı görülmektedir.
Araştırma sonuçlarında da görüldüğü üzere 6 yaşında bilgisayar kullanmaya başlayıp zamanının çoğunu bilgisayar oyunu ile geçiren çocukların; bu zamanı kendi isteğiyle eğlenerek öğrenmeye ayırması, bilgisayar karşısında tüketici olmaktan çıkıp üretici konuma gelmesi, sadece belli bir kesme değil köyden kente tüm öğrencilerin bilgisayar programlama ile tanışması amacı ile hazırlanmış bir projedir.
PROJE TANIMI
İlimizde Ortaokulların aktif katılımı ile öğrencilerin; analitik düşünme becerilerinin, sebep sonuç ilişkisi kurma ve takım halinde çalışma yeteneklerinin, İnovatif düşüncelerini arttırıp girişimcilik becerilerini gelişmesi ve kod okuryazarlığı bilincinin yayılması için, bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde ve kodlama atölyelerinde kodlama eğitimi verilmesidir.
Yazılım ( Programlama ): Yazılım, elektronik aygıtların belirli bir işi yapmasını sağlayan programların tümüne verilen isimdir. Yazılım ya da diğer adıyla Programlama, bilgisayarın donanıma nasıl davranacağını anlatan, bilgisayara yön veren komutlar, kelimeler, aritmetik işlemlerdir.
Algoritma: bir problemi çözmek veya belirli bir amaca ulaşmak için çizilen yola algoritma denir. Genellikle programlamada kullanılır ve tüm programlama dillerinin temeli algoritmaya dayanır.
Programlama Dili: Yazılımcının bir algoritmayı ifade etmek amacıyla, bir bilgisayara ne yapmasını istediğini anlatmasının tek tipleştirilmiş yoludur.
Kodlama: Programlamanın en küçük bileşeni ve programlama dillerinin temelidir ve bu hizmetlerin nasıl çalıştığını anlamak demektir. Kodlar komutlar ve sayılardan oluşur. Komutları doğru sıralamayı (algoritma kurmayı) öğrendiğimizde bilgisayara istediğimiz işlemi yaptırabiliriz.
HEDEF GRUP VE AMACI
Manisa ilindeki Ortaokul 5, 6. Sınıf öğrencileri, Seçmeli Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi okutulan 7-8. sınıflar ile kodlama atölyelerine yönlendirilen öğrenciler.
PROJE AMACI:
Öğrencilerimizi, bilgisayar kullanım becerileriyle donatıp tüketen değil üreten bireyler haline getirmek. Bu çerçevede; teknolojiyi yakından takip eden çocuklarımıza kodlamayı öğreterek, sadece bilişim uygulamaları kullanan değil, yeni uygulamalar üretebilen bir nesil yetiştirmektir.
PROJE HEDEFLERİ
- Kod okuryazarlığı bilincini kazandırmak ve bu çerçevede ortaokul öğrencilerini, kod okuryazarı haline getirmek.
- Köy, kent, kız veya erkek fark etmeksizin her kesimden sosyoekonomik farklılıkların önemini ortadan kaldırıp her öğrencinin kodlama yapabileceğinin farkındalığını oluşturmak.
- Matematik, Fen Bilgisi gibi müfredatlar arası disiplinlerle bağlantı kurarak, öğrenilen ama gerçek hayatta uygulama imkânı bulunamayan bazı bilgileri somutlaştırma şansı vererek eğitimlerine (ders başarılarına) katkıda bulunmak.
- Bu proje kapsamında Manisa ve ilçelerinde bulunan ortaokullarda okuyan Öğrencilere algoritma ve kodlamanın mantığını kavratmak.
- Tüm Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin sene başı zümre toplantısı kararı doğrultusunda derslerde kodlama eğitimi vermesini sağlamak.
- Dersi alan tüm öğrencilerin çevrimiçi kodlama eğitimi veren internet siteleri (code.org, vb. ) sitesine kayıt yaptırmasını sağlamak.
- Scratch – Small Basic – Kodu Game Lab vb. programları kullanarak özgün projeler üretmelerini sağlamak.
- Her ilçede en az bir adet kodlama atölyesinin oluşturulması ve yetenekli öğrencilerin keşfedilip kodlama atölyelerine yönlendirmek.
- Proje kapsamında kodlama festivali düzenlemek.
- Kodlama atölyelerinde, robotik programlama eğitimleri ile somut ürünler ortaya çıkarmalarını sağlamak.